Vitamíny podľa trimestrov

Usmiata žena držiaca v ruke pohár s vodou a vitamín prospešný v závislosti od trimestra tehotenstva.

V každom mesiaci tehotenstva dochádza k vývoju určitých orgánov a tkanív plodu. Mení sa aj ženský organizmus, dochádza k rozširovaniu maternice, zvyšuje sa objem krvi v tele a množstvo ďalších parametrov. 

Potreby ženského organizmu sa môžu líšiť v závislosti od aktuálneho mesiaca (trimestra) tehotnosti. Kvalitné tehotenské výživové doplnky sú preto obsahovo navrhnuté tak, aby pokryli potrebu podľa jednotlivých trimestrov.

Vitamíny pre prvý trimester

Zelenina, vajcia, orechy a iné suroviny vhodné pre doplnenie kyseliny listovej počas prvého trimestra.

Počas prvého trimestra dochádza k rýchlemu a intenzívnemu rozvoju. Z oplodneného vajíčka sa do konca prvého trimestra stáva plod s veľkosťou približne 6 cm. Bunky sa intenzívne delia, začína biť srdce, vyvíja sa mozog, žalúdok, črevá. 

Najdôležitejším vitamínom prvého trimestra je kyselina listová (folová), ktorá by mala byť užívaná minimálne do konca 12. týždňa. Denná dávka kyseliny listovej (folovej) v tehotenstve je 400 μg

Pri výbere výživového doplnku si všímajte, v akej forme sa kyselina listová nachádza, najlepšiu vstrebateľnosť a biologickú dostupnosť má aktívna kyselina listová vo forme L-metylfolátu, nazývaného tiež metafolin.

Užívanie kyseliny listovej pred tehotenstvom a v prvom trimestri tehotenstva výrazne znižuje riziko rozvoja vrodených porúch, najmä rázštepu neurálnej trubice.

Vitamíny pre druhý trimester

Prírodné produkty, ktoré zvýšia príjem vitamínu D počas druhého trimestra tehotenstva.

Po únavnom prvom trimestri sa ženám zvykne v druhom trimestri vracať sila a energia. Orgány plodu sa zväčšujú, rastie do dĺžky. V tomto období ženy zvyčajne cítia prvé pohyby dieťatka. 

Počas druhého trimestra by ste sa mali zamerať na dopĺńanie viacerých vitamínov a minerálov. Podstatný je napríklad vitamín D  (v stanovenej dávke 20 µg denne), takiež železo (14 mg denne), vitamín C (55 mg denne), vápnik (1400 mg denne), omega-3 mastné kyseliny. 

Omega–3 mastné kyseliny sa v produktoch nachádzajú v rôznych formách a kvalite. Najkvalitnejšie spracované sú v patentovanom komplexe lipidových mediátorov nazývanom lipinova.

Vitamíny pre tretí trimester

Omega 3 mastné kyseliny počas tretieho trimestra vo forme prírodných surovín a zeleniny.

V poslednom trimestri tehotenstva je kľúčové kompletné vyvinutie pľúc. Plod stále rastie, ukladá sa smerom hlavičkou dole, čo je znakom blížiaceho sa pôrodu. 

Nevyhnutné vitamíny v treťom trimestri tehotenstva sú rovnaké ako počas druhého trimestra, ale s vyšším dôrazom na omega-3 mastné kyseliny (DHA a EPA). Mastné kyseliny prispievajú počas tehotenstva k správnemu rozvoju očí a mozgu. Pre želaný efekt je podstatná dávka, ktorá by pri DHA mala byť 250 až 260 mg denne.

Na trhu je dostupných viacero produktov určených pre tehotné ženy. Vyberajte si podľa zloženia, všímajte si množstvo miligramov daných zložiek ale aj to, v akej forme sa nachádzajú. Aktívne formy vitamínov, minerálov a omega-3 mastných kyselín sú pre telo využiteľnejšie.

LejdyVita® - Chcem byť mama

nájdete na e-shope: